יום שבת, 4 בספטמבר 2010

7 טיפים להתחלות לשנה החדשה

השנה החדשה מהווה הזדמנות לחשיבה והתארגנות חדשה של העסק.
לפניכם 7 טיפים להתחלות חדשות שחלקן קטנות ואפילו מינוריות אך הן עשויות לעשות שינוי גדול בעסק הקטן שלכם.
התחילו להסתכל:
- קודם כל הסתכלו על עצמכם ושאלו האם אתם עצמכם מרוצים, נהנים, מתקדמים וממצים.
- עתה הסתכלו על העסק בין אם מדובר בחנות, משרד, אולם ייצור , קליניקה או מסעדה. שאלו את עצמכם האם אתם מרוצים מהנראות, מהפונקציונאליות ומהמידה בה נעים לשהות בהם.
התחילו לשאול את הלקוחות:
תשאול לקוחות בשיחה ישירה או באמצעות שאלוני משוב הינו כלי מצוין המשיג בו זמנית 3 מטרות שונות:
א. העסק מקבל משוב מלקוחות ומראה "מה עובד" עבורם ומה לא כבסיס לשיפור והיערכות מדויקת לסיפוק צורכיהם.
ב. הלקוח מרגיש שדעתו חשובה לבעל העסק.
ג. ניתן להשתמש בהמלצות לקוחות באתר העסק.
התחילו לבדוק:
בדקו מה עובד טוב בעסק ומה עובד פחות טוב, או אינו עובד כלל.
- אלו לקוחות טובים ואלו פחות.
- אלו מוצרים / שירותים עובדים ואלו פחות
- בדקו את תפקוד העובדים: שאלו את עצמכם האם אתם מרוצים מתפקוד העובד? האם הוא מצדיק את השכר שניתן לו? האם הוא "מספק את הסחורה" בהתאם להגדרת התפקיד שלו?
- בדקו את תחומי הפעילות השונים והאם הם עובדים בשבילכם
התחילו לתכנן:
- קבעו תוכנית פעולה חודשית לשנה הבאה כולל יעדים כמותיים ופעולות ומהלכים אותם ברצונכם להוציא לפועל מידי חודש.
התחילו להשקיע בלקוחות הקיימים שלכם:
הלקוחות הקיימים קודמים לחדשים.
- התחילו בבניית מאגר לקוחות .
- שלחו ניוזלטר אחת לחודשיים .
- שלחו הצעות קונקרטיות ללקוחות
- התחילו להיפגש בקביעות עם הלקוחות הותיקים והגדולים שלכם. .
התחילו באינטרנט:
כמעט ל 50% מהעסקים הקטנים אין עדיין אתר אינטרנט. בשנה הקרובה אני ממליצה להיערך להקמת אתר ולקידומו באינטרנט.

פשוט תתחילו:
אחת התובנות הברורות שלי לאחר מפגשים עם מאות עסקים קטנים הינה שהפרמטר המבחין באופן המובהק ביותר בין עסק מצליח לכזה שאינו מצליח הינו ה – DOING. הכוונה לעשייה, יוזמה ונקיטת פעולה. לכן אני ממליצה פשוט להתחיל.


שנה טובה ומאושרת לכם ולבני המשפחה שלכם. שנה של התחלות חדשות, עשייה והישגים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה